leapp Safe

Je ontvangt bij leapp standaard uitgebreide garanties! Sinds 15 maart 2019 zijn we trots bezitter van het Keurmerk Refurbished. Dit houdt in dat je op een iPhone van leapp met ingang van 15 maart j.l. 2 jaar garantie hebt op het toestel, de accu en bijgeleverde accessoires.

Garantievoorwaarden

Een device moet, bij normaal gebruik, voldoen aan de verwachting die je ervan hebt. Daarom heb je wanneer het device binnen 2 jaar een defect vertoont wat binnen onze garantie valt, recht op gratis reparatie of een vervangend product wanneer reparatie niet mogelijk is. 

Je kan het toestel in een leapp store ter reparatie aanbieden. Daar zullen we het toestel voor je nakijken en kosteloos opsturen voor reparatie.

Ben je niet in de gelegenheid langs te komen in een leapp store, kan je jouw toestel ook opsturen voor reparatie. Onze klantenservice helpt je hier graag bij!

Het verzenden van je toestel naar leapp is voor eigen kosten. Wij sturen het kosteloos na de reparatie weer retour.

Voordat je een iPhone of iPad opstuurt, is het belangrijk dat je je Apple ID / Find my iPhone uitschakelt.

Hoe je de Apple ID / Find my iPhone uitschakelt staat hier beschreven.

Let op: Leapp is niet verantwoordelijk voor dataverlies en/of herinstallatiekosten van je software; zorg ervoor dat je een back-up van je gegevens maakt.

Problemen met onderstaande zaken vallen onder de garantie 24 maanden garantie:

▪ Microfoon / luidspreker (met uitzondering van stof- of vochtschade); 
▪ WiFi en problemen met netwerkverbinding;
▪ Problemen met het logicboard;
▪ Touchscreen (wanneer deze gedeeltelijk of helemaal niet meer functioneert); ▪ Knoppen op het device;
▪ Accu/batterij (bij snel leeglopen of warm worden)*

De accu’s in alle iPhones hebben bij uitlevering een minimale capaciteit van 85%. Indien je van mening bent dat de batterij naar verloop van tijd ‘snel’ leegloopt, dan wordt deze gratis vervangen indien binnen de garantietermijn de capaciteit is teruggelopen naar minder dan 70% van de originele laadcapaciteit. 

Op accessoires & opladers geldt een garantie van 12 maanden.

 

Wat valt buiten de garantie?

Bij schade aan het toestel wat veroorzaakt is als gevolg van val-, stoot- of vochtschade, zullen wij de kosten van reparatie aan het toestel volledig doorberekenen aan de klant. Na de reparatie zal de garantie op het toestel weer worden hervat.

De garantie vervalt volledig bij toepassing van illegale software zonder het merk van de fabrikant.

 -Mankementen na de garantieperiode van 2 jaar;
- Dataverlies en/of herinstallatiekosten software; - vochtschade;
- Schade aan het scherm;
- Touch ID / vingerafdruk scanner;
- Diefstal;
- Valschade;
- Stootschade;
- Drukschade;
- Iedere andere vorm van zelf of door een ander aangerichte schade;
- Stofschade;
- Loslatende coating bij Retina Macbook schermen;
- Refurbished iPhone 7 (Plus) / iPhone 8 (Plus) (en hoger) toestellen zijn niet per definitie waterdicht en geven wij dus géén garantie op de waterdichtheid
-maximaal 3 dode pixels;
- shadow LCD (MB en iMac);
- verkleuring scherm iPhone;
- gebroken simkaartlezer;
- gebogen toestel;
- geboden cameralens;
- Beschadigde of vieze laadconnector;
- Gebogen toestellen;
- Gebroken simkaartlezer;
- Gebroken cameralens;
- Beschadigde of vieze laadconnector;
- Loszittende onderdelen hoofdtelefoon aansluiting / AUX Flex;
- Bij iPhone 7 (Plus) / iPhone 8 (Plus) toestellen is de homebutton niet te repareren, dus geven wij geen garantie op de homebutton. 

*Als je een reparatie en/of technische aanpassing (bijvoorbeeld het vervangen van een accu en/of glasplaat) laat uitvoeren door een andere partij, vervalt de gehele garantie op het product.

*Wanneer er een reparatie wordt uitgevoerd aan je iPhone, kan het zijn dat de functionaliteit van  het touch ID / vingerscan komt te vervallen. Het touch ID valt hierdoor buiten de garantie.

* Je krijgt 24 maanden garantie op de accu van de iPhone. Voor MacBooks en iPads is de garantie op de accu 12 maanden. 

 Bovenstaande voorwaarden zijn van toepassing per 15 maart 2019

Kan ik de garantie uitbreiden?

Je ontvangt bij leapp standaard de uitgebreidste garantie! Wij staan volledig achter de kwaliteit van ons product. Daarom krijg je standaard 2 jaar garantie, zonder extra kosten, * met uitzondering van accessoires, daarop geldt 1 jaar garantie.

Je leapp product ter reparatie aanbieden

optie 1: In onze leapp store

Als je een product bij leapp hebt aangeschaft dan helpen we je in onze leapp stores graag verder met het oplossen van het technisch defect. Samen kijken we of het nodig is om het product ter reparatie op te sturen of dat het defect ter plekke al op te lossen is. Is het probleem niet ter plekke op te lossen? Dan kunnen we vanuit onze store het product naar onze Technische Dienst sturen ter reparatie. Let op: je kunt alleen je toestel ter reparatie aanbieden als het Apple ID is verwijderd. Zorg dat je je wachtwoord van je Apple ID bij de hand hebt!

Bekijk hier al onze leapp stores.

optie 2: Zelf opsturen

Meld je reparatie onder vermelding van het leapp ordernummer aan bij onze klantenservice via klantenservice@leapp.nl

Beschrijf in de mail de klacht van het defect en verwijder ook de Apple ID van het toestel. Het is ook mogelijk om via iCloud.com het toestel los te koppelen van je Apple ID. 

Als het Apple ID van het toestel is kunnen we het aanmelden voor reparatie. Je ontvangt dan zo spoedig mogelijk een bericht van ons terug waarin vermeld staat op welke manier je je toestel ter reparatie kunt opsturen samen met de documentatie die bij de zending mee gestuurd dient te worden.  

 Let op: je kunt alleen je toestel ter reparatie aanbieden als het Apple ID is verwijderd. Zorg dat je je wachtwoord van je Apple ID bij de hand hebt! 

 

Hoe lang duurt een reparatie?

Wanneer je reparatie binnenkomt op onze technische dienst duurt het in meeste gevallen 14 werkdagen om de reparatie te behandelen. Mocht je na 14 dagen nog geen status update hebben mogen ontvangen dan kun je contact opnemen met klantenservice@leapp.nl 

**MacBooks en iMacs duren gemiddeld 1 - 2 weken langer dan de overige reparaties**

Mijn adapter van mijn iPad/iPhone/MacBook werkt niet?

Bij leapp ontvang je één jaar garantie op de adapter en laadkabel van je iPad en MacBook. Kabelbreuk is uitgesloten van de garantie.

Heb je problemen met de de laadset, dan helpen wij je graag in de winkel of kun je contact opnemen met onze klantenservice via klantenservice@leapp.nl

Heb ik garantie op mijn accu?

Wanneer de accu van je iPhone of MacBook binnen één jaar een probleem geeft, zullen wij deze binnen de voorwaarden van de garantie kosteloos vervangen. Je kunt je apparaat inleveren bij een leapp store voor reparatie. Zij zullen zorgen dat de reparatie op de technische dienst zal worden uitgevoerd. 

Heb je je iPhone ná 15 maart 2019 gekocht? Dan heb je 24 maanden garantie op de accu!

 

Welke garantie krijg ik op accessoires?

Voor garantie op accessoires geldt een andere termijn dan op de devices zelf. Bij leapp heb je standaard 12 maanden garantie op de accessoires, gerekend vanaf de aankoopdatum. Indien de producten binnen die periode een defect vertonen en er geen val-, stoot- of waterschade is, wordt het accessoire kosteloos gerepareerd of omgeruild.

Welke garantie krijg ik op reparaties?

Op onze reparaties geven wij 3 maanden garantie. Schade of defecten ontstaan door toedoen van de gebruiker vallen buiten de garantie. Hieronder valt onder andere vochtschade, schade aan de glasplaat, valschade en iedere andere vorm van zelf aangerichte schade. 

Laat je nog een andere reparatie en/of technische aanpassing uitvoeren door derden? Dan vervalt de originele productgarantie en de garantie op de reparatie.

Meer informatie over wat er niet onder garantie valt vind je hier.

 

Ik heb een leapp iPhone met Simpel abonnement gekocht

Op iPhones verkocht in combinatie met een Simpel abonnement geven wij standaard 12 maanden carry-in garantie op de hardware, de accu en de lader. Uiteraard is val-, stoot en vochtschade uitgesloten op de garantie. Wanneer er binnen deze periode iets defect is aan de iPhone, dan lossen wij dit voor je op. Hoe we dat doen lees je hier.


Wanneer je een reparatie en/of technische aanpassing (bijvoorbeeld het vervangen van een accu en/of glasplaat) laat uitvoeren door een andere partij dan leapp vervalt de garantie.

 

Wereldwijde dekkingen

Basis Plus Plus Protect
Beschadiging
Val-, stoot- en waterschade
Technische en mechanische schade
Diefstal en beroving  

Inclusief case en screenprotector*

*Alleen bij iPhone


iPhone

Prijs device

Basis

Plus

Eigen Risico bij schade Eigen Risico bij diefstal
0 - 300 6,99 7,99 25 35
301 - 500 8,99 9,99 35 50
501 - 750 11,99 12,99 35 50
751 - 1000 12,99 13,99 50 75
1001 - 1500 14,99 15,99 50 75
1501 - 2000 16,99 17,99 50 75


iPhone Plus Protect

Inclusief Case en Screenprotector

Prijs device

Plus Protect Eigen Risico bij schade Eigen Risico bij diefstal
0 - 500 8,99 35 50
501 - 750 10,99 35 50
751 - 1000 11,99 50 75
1001 - 1500 13,99 50 75
1501 - 2000 15,99 50 75

iPad

Prijs device

Basis

Plus

Eigen Risico bij schade Eigen Risico bij diefstal
0 - 150 2,99 3,99 15 15
151 - 250 4,99 5,99 15 25
251 - 500 6,99 7,99 25 35
501 - 750 8,99 9,99 35 50
751 - 1000 9,99 10,99 50 75
1001 - 1500 11,99 12,99 50 75


Macbook

Prijs device

Basis

Plus

Eigen Risico bij schade Eigen Risico bij diefstal
0 - 150 2,99 3,99 15 15
151 - 250 4,99 5,99 15 25
251 - 500 6,99 7,99 25 35
501 - 750 8,99 9,99 35 50
751 - 1000 9,99 10,99 50 75
1001 - 1500 11,99 12,99 50 75

iMac

Prijs device

Basis

Plus

Eigen Risico bij schade Eigen Risico bij diefstal
0 - 150 2,99 3,99 15 15
151 - 250 4,99 5,99 15 25
251 - 500 6,99 7,99 25 35
501 - 750 8,99 9,99 35 50
751 - 1000 9,99 10,99 50 75
1001 - 1500 11,99 12,99 50

75

 

Apple Watch

Prijs device

Basis

Plus

Eigen Risico bij schade Eigen Risico bij diefstal
0 - 150 2,99 3,99 15 15
151 - 250 4,99 5,99 15 25
251 - 500 6,99 7,99 25 35
501 - 750 8,99 9,99 35 50
751 - 1000 9,99 10,99 50 75