Garantievoorwaarden
Zoals in de tabel hieronder weergegeven beschikken particuliere aankopen bij leapp over 2 jaar garantie. Dit geldt voor zowel refurbished als nieuw. Zakelijke orders hebben op refurbished producten 2 jaar garantie en op nieuwe producten 1 jaar.
|
Refurbished |
Nieuw |
Particulier |
24 maanden |
24 maanden |
Zakelijk |
24 maanden |
12 maanden |
Het opgegeven garantietermijn van 12 of 24 maanden is gebasseerd op normaal gebruik. Indien er zich binnen deze periode een defect voordoet dat binnen onze garantie valt heb je recht op gratis reparatie of een vervangend product wanneer reparatie niet mogelijk is.
Het verzenden van je toestel naar leapp is voor eigen kosten. Wij sturen het kosteloos na de reparatie weer retour.
Voordat je een iPhone of iPad opstuurt, is het belangrijk dat je je Apple ID / Find my iPhone uitschakelt. Hoe je de Apple ID / Find my iPhone uitschakelt staat hier beschreven.
Let op: leapp is niet verantwoordelijk voor dataverlies en/of herinstallatiekosten van je software; zorg ervoor dat je een back-up van je gegevens maakt.
Problemen met onderstaande zaken vallen onder de garantie:
- Microfoon / luidspreker (met uitzondering van stof- of vochtschade);
- WiFi en problemen met netwerkverbinding;
- Problemen met het logicboard;
- Touchscreen (wanneer deze gedeeltelijk of helemaal niet meer functioneert); Knoppen op het device;
- Accu/batterij (bij snel leeglopen of warm worden)*
De accu’s in alle iPhones hebben bij uitlevering een minimale capaciteit van 85%. Indien je van mening bent dat de batterij naar verloop van tijd ‘snel’ leegloopt, dan wordt deze gratis vervangen indien binnen de garantietermijn de capaciteit is teruggelopen naar minder dan 70% van de originele laadcapaciteit. De accu’s in de MacBooks hebben bij uitlevering een minimale capaciteit van 80%.
**Het kan zijn dat de reparatiekosten van jouw toestel hoger uitvallen dan de waarde van het toestel. In dat geval zullen we je toestel omruilen voor een soortgelijk model. Mocht dit type model niet meer leverbaar zijn, dan zullen we overgaan tot een regeling op teruggave van een (deel) van het aankoopbedrag of een korting op een nieuwe aankoop. In het laatste geval betreft dit een nieuwe aankoop waarbij je opnieuw garantie krijgt op je nieuwe toestel.
Bij een omruil zal de garantie altijd doorlopen op de eerste, originele aankoopdatum.**
**Wanneer het toestel na een derde reparatiepoging aan hetzelfde euvel wederom defect is binnen de garantieperiode, zullen we het toestel omruilen voor een vervangend exemplaar. Mocht dit type model niet meer leverbaar zijn, dan zullen we overgaan tot een regeling op teruggave van een (deel) van het aankoopbedrag of een korting op een nieuwe aankoop. In het laatste geval betreft dit een nieuwe aankoop waarbij je opnieuw garantie krijgt op je nieuwe toestel. **
Wat valt er buiten de garantie?
Bij schade aan het toestel wat veroorzaakt is als gevolg van val-, stoot- of vochtschade, zullen wij de kosten van reparatie aan het toestel volledig doorberekenen aan de klant. Na de reparatie zal de garantie op het toestel weer worden hervat.
De garantie vervalt volledig bij toepassing van illegale software zonder het merk van de fabrikant.
- Mankementen na de garantieperiode van 1-2 jaar;
- Dataverlies en/of herinstallatiekosten software; - vochtschade;
- Schade aan het scherm;
- Touch ID / vingerafdruk scanner;
- Diefstal;
- Valschade;
- Stootschade;
- Drukschade;
- Iedere andere vorm van zelf of door een ander aangerichte schade;
- Stofschade;
- Loslatende coating bij Retina Macbook schermen;
- Refurbished iPhone toestellen zijn niet per definitie waterdicht en geven wij dus géén garantie op de waterdichtheid
- maximaal 3 dode pixels;
- shadow LCD (MB en iMac);
- verkleuring scherm iPhone;
- gebroken simkaartlezer;
- gebogen toestel;
- gebroken cameralens;
- Beschadigde of vieze laadconnector;
- Gebogen toestellen;
- Gebroken simkaartlezer;
- Gebroken cameralens;
- Beschadigde of vieze laadconnector;
- Loszittende onderdelen hoofdtelefoon aansluiting / AUX Flex;
- Bij iPhone 7 (Plus) / iPhone 8 (Plus) toestellen is de homebutton niet te repareren, dus geven wij geen garantie op de homebutton.
*Als je een onderzoek en/of reparatie en/of technische aanpassing (bijvoorbeeld het vervangen van een accu en/of glasplaat of onderzoek) laat uitvoeren door een andere partij, vervalt de gehele garantie op het product.
*Wanneer er een reparatie wordt uitgevoerd aan je iPhone, kan het zijn dat de functionaliteit van het touch ID / vingerscan / face ID komt te vervallen. Het touch ID en face ID valt hierdoor buiten de garantie.
* Heb je je refurbished iPhone na 15 maart 2019 gekocht, dan krijg je maar liefst 24 maanden garantie op de accu van de iPhone.
Bovenstaande voorwaarden zijn voor iPhones van toepassing per 15 maart 2019!
** Heb je je MacBook of iPad vóór 12 december 2019 gekocht, dan heb je 12 maanden garantie op de accu. Na deze datum heb je 24 maanden garantie op de accu.
Kan ik de garantie uitbreiden?
Je ontvangt bij leapp standaard de uitgebreidste garantie! Wij staan volledig achter de kwaliteit van ons product. Daarom krijg je standaard 2 jaar garantie op refurbished, zonder extra kosten, met uitzondering van accessoires, daarop geldt 1 jaar garantie. Op zakelijke orders geldt 2 jaar garantie op refurbished en 1 jaar op nieuw.
Je leapp product ter reparatie aanbieden
Je kunt jouw toestel aanmelden voor reparatie via de volgende link: https://leapp.nl/aanmelden-reparatie-en-retour
Als het Apple ID van het toestel is kunnen we het aanmelden voor reparatie. Je ontvangt dan zo spoedig mogelijk een bericht van ons terug waarin vermeld staat op welke manier je je toestel ter reparatie kunt opsturen samen met de documentatie die bij de zending mee gestuurd dient te worden.
Let op: je kunt alleen je toestel ter reparatie aanbieden als het Apple ID is verwijderd. Zorg dat je je wachtwoord van je Apple ID bij de hand hebt!
Wat gebeurd er als we het technische mankement niet kunnen repareren?
Op als jouw aankopen bij ons geld een wettelijke garantie. Voor consumenten is dit 24 maanden en voor zakelijke aankopen is dit 12 maanden. Op gebied van refurbished aankopen verlengen we de garantie voor zakelijke aankopen ook naar 24 maanden.
Mocht er een mankement (dat voldoet aan onze garantievoorwaarden) zijn met een bij ons aangemeld product doen we er alles aan om dit zo snel mogelijk te herstellen. Indien we het product niet kunnen herstellen zal er gekeken worden of er een vergelijkbaar model beschikbaar is. Indien dit beschikbaar is zal het toestel omgeruild worden. Indien dit niet beschikbaar is zullen we over gaan op een terugbetaling. De hoogte van de terugbetaling is afhankelijk van de aankoopdatum. Hieronder een overzicht van de procentuele terugbetaling o.b.v. aankoop moment.
0-6 maanden na aanschaf: 100% van de aankoopprijs vergoed
7-12 maanden na aanschaf: 75% van de aankoopprijs vergoed
13-18 maanden na aanschaf: 55% van de aankoopprijs vergoed
19-24 maanden na aanschaf: 35% van de aankoopprijs vergoed
Hoe lang duurt een reparatie?
Wanneer je reparatie binnenkomt op onze technische dienst duurt het in meeste gevallen 14 werkdagen om de reparatie te behandelen. Mocht je na 14 dagen nog geen status update hebben mogen ontvangen dan kun je contact opnemen met klantenservice@leapp.nl
MacBooks en iMacs duren gemiddeld 1 - 2 weken langer dan de overige reparaties
Mijn adapter van mijn iPad/iPhone/MacBook/Watch werkt niet?
Bij leapp ontvang je één jaar garantie op de adapter en laadkabel van je iPhone, Watch, iPad en MacBook. Kabelbreuk is uitgesloten van de garantie.
Heb je problemen met de de laadset, dan helpen wij je graag. Neem contact op met onze klantenservice via klantenservice@leapp.nl
Lees hier meer over ons refurbished keurmerk
Heb ik garantie op mijn accu?
Wanneer de accu van je iPad of MacBook binnenéén jaar een probleem geeft, zullen wij deze binnen de voorwaarden van de garantie kosteloos vervangen.
Welke garantie krijg ik op accessoires?
Voor garantie op accessoires geldt een andere termijn dan op de devices zelf. Bij leapp heb je standaard 12 maanden garantie op de accessoires, gerekend vanaf de aankoopdatum. Indien de producten binnen die periode een defect vertonen en er geen val-, stoot- of waterschade is, wordt het accessoire kosteloos gerepareerd of omgeruild.
Welke garantie krijg ik op reparaties?
Laat je nog een andere reparatie en/of technische aanpassing uitvoeren door derden? Dan vervalt de originele productgarantie en de garantie op de reparatie.
Wanneer je je toestel binnen de garantie laat repareren bij leapp, loopt de garantie op het toestel natuurlijk gewoon door vanaf de originele aankoopdatum.
Meer informatie over wat er niet onder garantie valt vind je hier.