Garantie? Geen Gedoe bij leapp

Garantie. Een super belangrijk aspect bij het doen van een grote aankoop. Of het nu gaat om een wasmachine, televisie of een refurbished device. Stel je voor: Het product gaat plots kapot of een onderdeel doet het niet naar behoren. Dan heb jij recht op garantie, ofcourse! 'Wat een gedoe!', denk je misschien. Als het niet duidelijk is hoe het apparaat kapot is gegaan, word je al snel van het kastje naar de muur gestuurd. Door je aan te sluiten bij de Geen Gedoe Garantie van de Consumentenbond beloven bedrijven je de zekerheid dat problemen met producten zo soepel mogelijk worden opgelost. Wij van leapp vinden het belangrijk dat onze klanten garantie niet zien als 'gedoe' en daarom zijn wij ook aangesloten bij dit initiatief. 

Wat is de Geen Gedoe Garantie?

Consumenten zien garantie vaak als een 'gedoe.' De Consumentenbond wil dat de consument zonder poespas in zijn recht staat als het gaat om garantie. Afgelopen januari lanceerde de Consumentenbond in samenwerking met Thuiswinkel.org daarom de Geen Gedoe Garantie. De Geen Gedoe Garantie sluit aan op de wettelijke garantieregels. Hiermee kunnen consumenten een garantieafhandeling zonder gedoe verwachten. Houden bedrijven zich niet aan de regels of sturen ze je van het kastje naar de muur? Dan zal de Consumentenbond je niet in de kou laten staan. Elke onderneming die zich aansluit bij de Geen Gedoe garantie zegt toe duidelijk te zijn in de communicatie naar de klant over de garantie en zich in te zetten om de consument zo min mogelijk gedoe te bezorgen bij reparatie, vervanging of vergoeding van een aangeschaft product.

 

Welke garantie biedt leapp aan?

De Geen Gedoe Garantie is waar wij voor staan. De beloftes van de Geen Gedoe Garantie kwamen voor ons niet als iets nieuws en daarom sluiten wij ons graag aan bij dit mooie initiatief.

"de geen gedoe garantie is waar wij voor staan."

Maar wat kun je verwachten als je bij leapp een product koopt? Wij gaan voor onbezorgd genieten. Mocht er onverhoopt toch iets zijn met jouw device dan staan we voor je klaar. Een device moet, bij normaal gebruik, voldoen aan de verwachting die je ervan hebt. Daarom heb je bij leapp twee jaar garantie. Wanneer er binnen de eerste twee jaar dat jij het device hebt zich een defect voordoet (dat binnen de garantie valt), heb jij recht op gratis reparatie of een vervangend device. Deze door ons aangeboden garantie doet geen afbreuk aan de wettelijke garantiebepalingen. De wettelijke garantie houdt in dat het product moet voldoen aan al jouw redelijke verwachtingen. Je hoort er er meer over in de volgende video:


Nog even op een rijtje wat jij van leapp kunt verwachten:

  • Standaard twee jaar carry-in garantie op hardware en één jaar beperkte garantie op accessoires (zoals lader, hoesje, kabel, etc). Deze carry-in garantie houdt in dat je recht hebt op gratis reparatie of vervanging van jouw product (met uitzondering van val-, stoot- of waterschade). Wel moet je er zelf voor zorgen dat jouw device bij de technische dienst van leapp terecht komt, zodat we deze kunnen repareren. De kosten voor het verzenden van een reparatie naar leapp vallen buiten de garantie en worden niet vergoed.
  • Gratis retour bij reparatie. Doet er zich binnen twee jaar na de levering van het product een probleem voor met de hardware? Neem dan contact op met onze klantenservice. Na reparatie bezorgen wij het product weer gratis bij je thuis (binnen de Benelux).
  • Gratis (telefonische) ondersteuningVoor technische ondersteuning bij het gebruik van je refurbished device kun je 2 jaar lang gratis contact opnemen met onze Apple experts. Ook na jouw aankoop helpen wij je graag!

 

 

Een betrouwbaar en duurzaam Apple-avontuur met leapp

Bij leapp leveren we duurzame (refurbished) Apple producten die jouw dagelijkse leven makkelijker maken. Daarnaast ondersteunen we je als je onverhoopt toch vastloopt, zoals met inloggen op iCloud. Je kunt bij ons terecht voor de beste service en producten voor een aantrekkelijke prijs. 

Dankzij een opknapbeurt van onze experts en twee jaar garantie weet
je zeker dat je zorgeloos van je MacBook, iPhone of iPad kunt genieten.  

Samen zorgen we voor een veilige en vertrouwde Apple-ervaring!

Wil je weten wat refurbishment precies inhoudt? Bekijk dan de video hieronder:

 

Zoals in de tabel hieronder weergegeven beschikken particuliere aankopen bij leapp over 2 jaar garantie. Dit geldt voor zowel refurbished als nieuw. Zakelijke orders hebben op refurbished producten 2 jaar garantie en op nieuwe producten 1 jaar.

 

Refurbished

Nieuw

Particulier

24 maanden

24 maanden

Zakelijk

24 maanden

12 maanden

Het opgegeven garantietermijn van 12 of 24 maanden is gebaseerd op normaal gebruik. Indien er zich binnen deze periode een defect voordoet dat binnen onze garantie valt, heb je recht op gratis reparatie of een vervangend product als reparatie niet mogelijk is.

Een device moet, bij normaal gebruik, voldoen aan de verwachting die je ervan hebt. Daarom heb je wanneer het device binnen 2 jaar een defect vertoont wat binnen onze garantie valt, dus recht op gratis reparatie of een vervangend product wanneer reparatie niet mogelijk is. 

Het verzenden van je toestel naar leapp is voor eigen kosten. Wij sturen het kosteloos na de reparatie weer retour.

Voordat je een iPhone of iPad opstuurt, is het belangrijk dat

Let op: leapp is niet verantwoordelijk voor dataverlies en/of herinstallatiekosten van je software, dus zorg ervoor dat je een back-up van je gegevens maakt.

 

Problemen met onderstaande zaken vallen onder de garantie:

  • Microfoon / luidspreker (met uitzondering van stof- of vochtschade); 
  • WiFi en problemen met netwerkverbinding;
  • Problemen met het logicboard;
  • Touchscreen (wanneer deze gedeeltelijk of helemaal niet meer functioneert)
  • Knoppen op het device
  • Accu/batterij (bij snel leeglopen of warm worden)*

De accu’s in alle iPhones hebben bij uitlevering een minimale batterijcapaciteit van 85%. Als je merkt dat de batterij naar verloop van tijd ‘snel’ leegloopt, dan wordt deze gratis vervangen, indien binnen de garantietermijn de capaciteit ook echt is teruggelopen naar minder dan 70% van de originele laadcapaciteit. De accu’s in de MacBooks hebben bij uitlevering een minimale capaciteit van 80%.

*Het kan zijn dat de reparatiekosten van jouw toestel hoger uitvallen dan de waarde van het toestel. In dat geval zullen we je toestel omruilen voor een soortgelijk model. Mocht dit type model niet meer leverbaar zijn, dan zullen we overgaan tot teruggave van een (deel) van het aankoopbedrag of korting op een nieuwe aankoop. In het laatste geval betreft dit een nieuwe aankoop waarbij je opnieuw garantie krijgt op je nieuwe toestel. 

Bij een omruil zal de garantie altijd doorlopen vanaf de originele aankoopdatum van het eerste device.**

**Wanneer het toestel na een derde reparatiepoging aan hetzelfde onderderdeel wederom defect is binnen de garantieperiode, zullen we het toestel omruilen voor een vervangend exemplaar. Mocht dit type model niet meer leverbaar zijn, dan zullen we overgaan tot een regeling op teruggave van een (deel) van het aankoopbedrag of een korting op een nieuwe aankoop. In het laatste geval betreft dit een nieuwe aankoop waarbij je opnieuw garantie krijgt op je nieuwe toestel. ** 

 

Wat valt er buiten de garantie?

  • Mankementen na de garantieperiode van 1-2 jaar;
  • Dataverlies en/of herinstallatiekosten software;
  • vochtschade;
  • Schade aan het scherm;
  • Touch ID / vingerafdruk scanner;
  • Diefstal;
  • Valschade;
  • Stootschade;
  • Drukschade;
  • Iedere andere vorm van zelf of door een ander aangerichte schade;
  • Stofschade;
  • Loslatende coating bij Retina Macbook schermen;
  • Refurbished iPhone toestellen zijn niet per definitie waterdicht, dus geven wij géén garantie op de waterdichtheid
  • Maximaal 3 dode pixels;
  • Shadow LCD (MB en iMac);
  • Verkleuring scherm iPhone;
  • Gebroken simkaartlezer;
  • Gebogen toestel;
  • Gebroken cameralens;
  • Beschadigde of vieze laadconnector;
  • Gebogen toestellen;
  • Gebroken simkaartlezer;
  • Gebroken cameralens;
  • Beschadigde of vieze laadconnector;
  • Loszittende onderdelen hoofdtelefoon aansluiting / AUX Flex;
  • Bij iPhone 7 (Plus) / iPhone 8 (Plus) toestellen is de homebutton niet te repareren, dus geven wij geen garantie op de homebutton. 

*Als je een onderzoek en/of reparatie en/of technische aanpassing (bijvoorbeeld het vervangen van een accu en/of glasplaat of onderzoek) laat uitvoeren door een andere partij, vervalt de gehele garantie op het product. 

*Wanneer er een reparatie wordt uitgevoerd aan je iPhone, kan het zijn dat de functionaliteit van het touch ID / vingerscan / face ID komt te vervallen. Het touch ID en face ID valt hierdoor buiten de garantie.

 

Bij val-, stoot- of vochtschade zullen wij de kosten van reparatie aan het toestel volledig doorberekenen aan de klant. Na de reparatie zal de garantie op het toestel weer worden hervat.

De garantie vervalt volledig bij toepassing van illegale software zonder het merk van de fabrikant.

 

Kan ik de garantie uitbreiden?

Je ontvangt bij leapp standaard de uitgebreidste garantie! Wij staan volledig achter de kwaliteit van onze producten. Daarom krijg je standaard 2 jaar garantie op al onze refurbished devices, zonder extra kosten (met uitzondering van accessoires, waarop 1 jaar garantie geldt). Op zakelijke orders geldt 2 jaar garantie op refurbished en 1 jaar op nieuw.

 

Je leapp product ter reparatie aanbieden

Je kunt jouw toestel aanmelden voor reparatie via de volgende link: https://leapp.nl/aanmelden-reparatie-en-retour
Wanneer het Apple ID van het toestel verwijderd is, kunnen we het aanmelden voor reparatie. Je ontvangt dan zo spoedig mogelijk een bericht van ons terug waarin vermeld staat op welke manier je het makkelijkst jouw toestel ter reparatie kunt opsturen (met de benodigde documentatie).

 Let op: Je kunt alleen je toestel ter reparatie aanbieden als het Apple ID is verwijderd. Zorg dat je je wachtwoord van je Apple ID bij de hand hebt! 

 

Wat gebeurd er als we het technische mankement niet kunnen repareren? 

Op als jouw aankopen bij ons geld een wettelijke garantie. Voor consumenten is dit 24 maanden en voor zakelijke aankopen is dit 12 maanden. Op gebied van refurbished aankopen verlengen we de garantie voor zakelijke aankopen ook naar 24 maanden.
Mocht er een mankement (dat voldoet aan onze garantievoorwaarden) zijn met een bij ons aangemeld product, dan willen we er alles aan doen om dit zo snel mogelijk te herstellen. Als we het product niet kunnen herstellen, zal er gekeken worden of er een vergelijkbaar model beschikbaar is. Mocht dit zo zijn, dan zal het toestel omgeruild worden. Indien het niet beschikbaar is, zullen we over gaan op een terugbetaling. De hoogte van de terugbetaling is afhankelijk van de aankoopdatum. Hieronder een overzicht van de procentuele terugbetaling o.b.v. aankoop moment. 

0-6 maanden na aanschaf: 100% van de aankoopprijs vergoed
7-12 maanden na aanschaf: 75% van de aankoopprijs vergoed
13-18 maanden na aanschaf: 55% van de aankoopprijs vergoed
19-24 maanden na aanschaf: 35% van de aankoopprijs vergoed

 

Hoe lang duurt een reparatie?

Wanneer je reparatie binnenkomt op onze technische dienst duurt het in meeste gevallen 14 werkdagen om de reparatie te behandelen. Mocht je na 14 dagen nog geen status update hebben mogen ontvangen, dan kun je contact opnemen met klantenservice@leapp.nl 

**MacBooks en iMacs duren gemiddeld 1 - 2 weken langer dan de overige reparaties.**

 

De adapter van mijn iPad/iPhone/MacBook/Watch werkt niet?

Bij leapp ontvang je één jaar garantie op de adapter en laadkabel van je iPhone, Watch, iPad en MacBook. Kabelbreuk is uitgesloten van de garantie.

Heb je problemen met de de laadset? Dan helpen wij je graag! Neem contact op met onze klantenservice via klantenservice@leapp.nl

 

Heb ik garantie op mijn accu?

Je 24 maanden garantie op de accu!
 

Welke garantie krijg ik op accessoires?

Voor garantie op accessoires geldt een andere termijn dan op de devices zelf. Bij leapp heb je standaard 12 maanden garantie op de accessoires, gerekend vanaf de aankoopdatum. Indien de producten binnen die periode een defect vertonen én er geen val-, stoot- of waterschade is, wordt het accessoire kosteloos gerepareerd of omgeruild.

 

Welke garantie krijg ik op reparaties?

Op onze betaalde reparaties geven wij 3 maanden garantie.
Schade of defecten ontstaan door toedoen van de gebruiker vallen buiten de garantie. Hieronder valt onder andere vochtschade, schade aan de glasplaat, valschade en iedere andere vorm van zelf aangerichte schade. 

Laat je nog een andere reparatie en/of technische aanpassing uitvoeren door derden? Dan vervalt de originele productgarantie en de garantie op de reparatie.

Wanneer je je toestel binnen de garantie laat repareren bij leapp, blijft de garantie vanaf de originele aankoopdatum van kracht.

Meer informatie over wat er niet onder garantie valt vind je hier