Inruilen - particulier

Bij leapp is het voor particulieren mogelijk oude Apple devices in te ruilen. Ben je toe aan nieuwe Apple devices, of heb je Apple devices die niet meer gebruikt worden?
Lever ze dan bij ons in!

Zo krijg je niet alleen een mooie prijs voor je oude apparaten, maar help je ook met het onderhouden van de aarde. Goed bezig, toch?!

inruilen voor particulieren

 

Welke producten nemen jullie in?

Benieuwd of je jouw Apple kunt inruilen? Check hieronder welke producten we met alle liefde van je overnemen:

 iPhone 8 en nieuwer
 MacBook (vanaf 2015)
 iMac (vanaf 2015)
 iPad Air 2 en nieuwer
 Apple accessoires (muizen, toetsenborden etc.)

Deze producten nemen we niet in:

Producten die niet meer ondersteund worden door Apple, kunnen we helaas niet meer innemen. Deze verkopen wij namelijk zelf ook niet meer. 
 

inruilen

Hoe werkt het?

Stap 1: Dubbelcheck

Controleer of het device wat jij wilt inruilen in de lijst staat van ‘Welke Apple devices nemen jullie in?’ Zie hiervoor het overzicht in het linker blok of de tabel onderaan de pagina. In de tabel vind je ook de indicatieprijs terug.  Let op: het betreft hier de maximale inruilwaarde. Wanneer het device in de lijst staat en de indicatieprijs volgens jouw verwachting is kan je door naar stap 2.

🚨 Belangrijk: Zorg er wel voor dat je je 'Find my iPhone' en je iCloud verwijderd van je device voordat je aan stap 2 begint.

Stap 2: Log in en vul het formulier in

Stap 3: Indicatieprijs

Na het invullen en toesturen van het formulier ontvang je binnen 2 werkdagen de documentatie waarmee je het toestel naar ons kunt toesturen. Nadat wij het toestel ontvangen hebben, ontvang je met een week een voorstel van ons.

Stap 4: Het toestel opsturen

Volg de instructies die je per e-mail hebt gekregen. Haal hoesjes en screenprotectors van het toestel en verwijder de simkaart. Accessoires kan je meesturen, maar dit hoeft niet. Let er verder op dat data en je iCloud account verwijderd is van je toestel, anders kunnen wij het toestel niet in behandeling nemen.

Stap 5: Grading

Het product wordt door ons getest en we beoordelen de uiterlijke staat. Op basis hiervan doen wij een definitief bod per e-mail. Ga je akkoord met ons toestel dan kan je dit per mail aan ons bevestigen. Het bedrag wordt uitbetaald door middel van een leapp giftcard. Een giftcard wordt ook wel cadeaukaart, cadeaucard of cadeaupas genoemd. Hiermee kan je iets naar eigen keuze kopen op onze website.

 

Wat gebeurt er met mijn Apple device?

Producten worden in ons proces ge-grade, ge-wiped en waar nodig vernieuwd (scherm/batterij, etc). De producten worden vervolgens opnieuw via onze webshop aan zowel particulieren als zakelijke klanten aangeboden met 2 jaar garantie. Producten die niet meer geschikt zijn voor verkoop op leapp.nl worden verkocht aan of recycled door partners.

Handig om te weten:

 Maak een back-up van je data, zodat je niets kwijtraakt als je je devices inlevert;

 Zorg ervoor dat de functie 'Zoek mijn iPhone uitgeschakeld is' op je devices;

 We werken met een gecertificeerd programma om datawipes (datavernietiging) te doen en het bewijs van datawipe wordt teruggeleverd nadat we de batch/partij verwerkt hebben.
 

 

Duurzaamheid

Heb je er wel eens stil bij gestaan dat als je een refurbished  Apple product koopt, je tegelijkertijd super goed bezig bent voor het milieu? ♻️📲💻

Een refurbished iPhone levert namelijk maar liefst 27(!) kilo minder CO2-uitstoot op. 
Een refurbished iPad 80 kilo minder CO-2 uitstoot. 
En een refurbished MacBook zelfs 170 tot 200 kilo!

Dat móet je toch een goed gevoel geven?! 

 

Disclaimer

  1. De uiteindelijke inruilwaarde van het product is afhankelijk van verschillende factoren. De staat van het product, het jaar waarin het toestel gemaakt is en de configuratie van het toestel. In de prijstabel geven we enkel een inschatting van de waarde. De daadwerkelijke waarde kunnen we alleen afgeven zodra we het toestel in ons beheer hebben.
  2. Uitbetaling geschiedt door middel van een leapp giftcard die je kunt gebruiken op leapp.nl. Deze kan je inzetten op alle producten die wij via de website verkopen.
  3. Vanuit veiligheidsoverweging zullen wij altijd de data verwijderen van het device. Je bent zelf verantwoordelijk voor het verwijderen van gegevens alvorens je het product naar ons opstuurt. Leapp en partners kunnen niet verantwoordelijk gehouden worden voor verlies van bestanden en gegevens.

inruilen iphone

Veelgestelde vragen:

Hoe lang duurt het voordat ik de definitieve prijs van mijn toestel ontvang?

Natuurlijk gaan wij direct voor je aan de slag. Na het invullen en toesturen van het formulier ontvang je binnen 2 werkdagen een indicatieprijs per e-mail. De definitieve prijs wordt bepaald zodra wij het toestel op locatie ontvangen hebben wil je je toestel niet te lang missen.

Betaal ik zelf de verzendkosten?

Ja. Wanneer je je toestel naar leapp verstuurt, zijn de verzendkosten voor jezelf. De kosten voor het terugsturen nemen wij voor onze rekening.

Waarom moet ik eerst Find my iPhone (FMI) verwijderen voordat ik het toestel opstuur?

Bij een iPhone of iPad moet FMI eerst verwijderd zijn voordat je het toestel opstuurt. Wanneer FMI nog actief is, kunnen we je toestel niet ter reparatie aanmelden.

Hoe schakel ik Find My iPhone uit?

Hoe je de Apple ID / Find My iPhone uitschakelt staat hier beschreven.