Winkelmand

Sluiten Wijzig winkelmand
[[ product.name ]]
[[ product.id ]]
[[ product.quantity ]] [[ product.totalPrice | currency ]]
Totaal [[ total | currency ]]
Bestel nu
Gratis verzending

Er zit nog niets in je winkelmand.


Vragen of hulp nodig?

Neem contact op met onze klantenservice of kom langs in één van onze winkels

ROOKieALARM - Nieuwkomers aan het retailfront

August 3 2015

In deze tijd waarin veel gevestigde retailers in zwaar weer verkeren of zelfs omvallen (Miss Etam, Promiss, V&D, Mexx om er maar een paar te noemen), verschijnen ook allerlei nieuwe pioniers aan het front. Zij zien de moeilijker tijden als uitdaging en denken met hun concept een gat in de markt te hebben.

Op donderdag 18 juni bezocht ik met de Retail Safari een aantal ‘Retail Rookies’ in Utrecht: Leapp, Boon’s Markt, The Fixables en Brouwerij Maximus. Lees hier of zij in mijn ogen sterk genoeg zijn om op te schalen. Leapp Leapp doet aan ‘refurbishment’ van Mac(book)s en Iphones: dat wil zeggen dat zij in het bedrijfsleven gebruikte Mac(book)s reviseren en voorzien van de nieuwste software. Waarna ze gekocht kunnen worden door bijvoorbeeld ouders van kinderen die per se een Mac(book) willen, huidige Windows gebruikers die Apple willen proberen of kleine zelfstandigen die bewust met hun geld omgaan. What’s in a name? Leapp is een anagram van Apple en het Engelse woord voor ‘bruggetje’. Leapp wil het bruggetje voor huidige Windows gebruikers naar Apple zijn. De winkel in Utrecht (Burgemeester Reigerstraat 2A) is één van de zeven winkels in Nederland. De winkel is licht en summier ingericht met een ‘refurbished’ interieur. Dat wat mij betreft past bij het product en de boodschap. Alle computers staan op witte zuilen langs de wanden alsof het om de paradepaardjes uit de Apple-stal gaat. Leapp combineert hun online aanbod met fysieke winkels, zodat kopers de Macs eerst kunnen zien voordat zij tot koop overgaan. De fysieke winkels geven een gevoel van betrouwbaarheid: je kunt er naar terug en iemand direct persoonlijk spreken mocht dat nodig zijn. De winkels zijn allen bewust in de periferie van (middel)grote steden gevestigd, voor een goede bereikbaarheid van zowel de stedelingen als geïnteresseerden van daarbuiten. Om deze sterke combinatie (omzet: 50%-50% offline-online) goed in te vullen moeten er voldoende winkels zijn. Volgens Leapp is er in Nederland nog slechts ruimte voor twee winkels, dus de eerste stappen naar het buitenland zijn gezet. In Antwerpen en Düsseldorf zijn de eerste winkels geopend en ook daar zoekt Leapp naar meer plekken om de winkeldekking voldoende te krijgen. Rogier van Camp, oprichter van Leapp en ‘rookie’ is zo slim geweest om een oude rot in het vak binnen te halen: Job Pijpers. Om op te kunnen schalen moet je namelijk meer in huis hebben dan alleen een goed idee. Dat idee moet worden gefinetuned en uitgerold. Leapp is een stevig en continu brandend vuur dat veel potentie heeft om verder op te schalen, vandaar twee vlammen. Bron: Marketing Tribune




   Specialist in refurbishment