Reparatie

Wat vervelend dat je je toestel moet laten repareren of retourneren, maar we helpen je graag verder. Het toestel dat je verstuurt, zal aangemeld moeten worden. Voordat je jouw toestel ter reparatie of retour aan kan bieden, dien je onderstaande stappen te doorlopen:
Stap 1: Verwijder Apple ID

Vanwege de privacywetgeving wordt het toestel bij ontvangst volledig gewist en dat is ook de reden dat "zoek mijn iPhone" uitgeschakeld moet zijn. Lees hier hoe je jouw Apple ID verwijdert.

Let op: Indien een Apple ID niet verwijderd is, wordt het apparaat zonder behandeling retour afzender gestuurd.

 

Stap 2: Back-up maken en data verwijderen

Verwijder al je data van je device. Zorg er wel voor dat je een back-up maakt van die data, zodat je niets kwijtraakt. Wanneer de data verwijderd is, kan er sneller worden gerepareerd en gecontroleerd of de reparatie is gelukt. Zoek ook alvast je IMEI en serienummer op, deze heb je zometeen nodig!

 

Stap 3: Vul het formulier in

Klik hier voor het formulier

Let op:
We raden je aan om het formulier in te vullen via Google Chrome, Edge, FireFox.

 

Stap 4: Stuur het toestel op

Na het toesturen van bovenstaand formulier ontvang je binnen 1 werkdag de verzendinstructies. Het is belangrijk dat je geen accessoires of simkaart meestuurt. Haal hoesjes van het toestel en verwijder de simkaart en bewaar deze goed tot je het product weer terug hebt.

Let op: retournering valt binnen eigen verantwoordelijkheid. Zorg dus voor een goede verpakking waarin het product geen ruimte heeft en strak verpakt zit. Vraag eventueel bij onze klantenservice om een nieuwe doos wanneer je het niet vertrouwt, zodat je met alle zekerheid je Apple product schadeloos kunt versturen. Een doos voor een iPhone/iPad/MacBook/overige is €20,- en een doos voor een iMac is €30,-.

 

Belangrijk: 

Wanneer er bij ontvangst wordt geconstateerd dat er val-, stoot-, druk- en of vochtschade aan het toestel is zullen wij het verzoek tot reparatie of retour niet in behandeling nemen. Wij zullen in dit geval contact met jou opnemen. De garantievoorwaarden vind je hier.

 


Accessoires:

Heb je een accessoire om te retourneren? Dan hoef je bovenstaande formulier niet in te vullen. Gebruik dan dit formulier.

 


 

 

Veelgestelde vragen:

 

Hoe lang duurt een reparatie?
Natuurlijk wil je je toestel niet te lang missen. Zodra de reparatie gereed is, ontvang je hierover bericht. We doen ons best om je toestel zo snel als mogelijk weer gerepareerd retour te sturen aan je. De gemiddelde reparatieduur van een MacBook is 2 à 3 weken. De reparatieduur van iPhones en iPads is 1 à 2 weken.

Betaal ik zelf de verzendkosten van een retour of reparatie?
Wanneer je een toestel aanmeld voor reparatie zullen wij je voorzien in een verzendlabel. 
Als je je aankoop binnen het zichttermijn van 14 dagen retourneert zijn de kosten voor eigen rekening.
Als je een aankoop wenst te versturen voor een retour, omruil of reparatie betaal je zelf de verzendkosten.
Bij een reparatie versturen we het product kosteloos retour.
 
Is er een leenmodel beschikbaar tijdens de reparatieperiode?

Wanneer je je product ter reparatie hebt aangeboden, proberen we het zo snel mogelijk voor je op te lossen. Tijdens die periode is het niet mogelijk een model bij ons te lenen. 

 

Zijn er kosten verbonden aan de reparatie?
Wanneer je toestel binnen garantie defect is, dan zijn er geen kosten aan de reparatie.
Mocht het toestel val-stoot-of vochtschade hebben, dan zijn de gehele reparatiekosten voor jezelf. Je ontvangt dan na ontvangst van het toestel, maar voorafgaand aan de reparatie, een prijsopgave met daarin de kosten om het toestel te laten repareren. Mocht je akkoord gaan met deze kosten, dan zal de reparatie na betaling worden voortgezet. Mocht je niet akkoord gaan, dan zullen er onderzoekskosten in rekening gebracht voordat we het toestel aan je terugsturen. Voor een iPhone of iPad is dat EUR 50,- voor een MacBook of iMac is dat EUR 70,-.

 

Waarom moet ik eerst Find my iPhone (FMI) verwijderen, voordat ik het toestel opstuur?
Bij een iPhone of iPad moet FMI verwijderd zijn, voordat je het toestel opstuurt. Wanneer FMI nog actief is, kunnen we je toestel niet ter reparatie aanmelden.

 

Ik heb een Harmony verzekering, waar kan ik het toestel ter reparatie aanbieden?
Je toestel heeft val-, stoot- of vochtschade opgelopen en je hebt het toestel verzekerd bij Harmony? Neem dan eerst contact op met Harmony. Zij zullen je laten weten op welke manier je je toestel ter reparatie kan aanbieden.
Is je toestel defect, maar het heeft geen schade, dan kun je je toestel direct bij leapp aanmelden.